egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Minden évvel fiatalabb

2019.09.08.

2019. szeptember 08. - Szabó Jozef

 

konyv_kep_0.png

 

Az 50. születésnapomra kaptam egy könyvet, mely teljes mértékben megváltoztatta az életemet. Aki olvassa a blogomat és ismeri az elmúlt másfél év történetét tudja, miről van szó. Ugye milyen csodálatos?

Csodálatos valóban, ám nem igaz!

 

Valójában így történt:

Pár héttel a 60. szülinapom előtt Siófokra készültünk. Arra gondoltam, hogy nem újságot veszek (a strandon olvasgatni szoktam), hanem egy könyvet viszek magammal. Valami könnyed, szórakoztató olvasmányt.

A könyv alcíme: A sportos edzett és szexi férfi 50 fölött.

 

Gondoltam valami novellás kötet lehet, jópofa történetekkel.

Nagyot tévedtem!

Azonban a könyv tartalma, üzenete még nagyobb meglepetést hozott számomra!

Olvassátok csak ezt a két rövid részt:

 

konyv_kep_1.png

 

konyv_kep_2.png

 

Arról szól a könyv, amit én a könyv nélkül megcsináltam!

 

OTT VOLT A KÖNYV 10 ÉVIG A KÖNYVESPOLCOMON

Nem idézek többet a könyvből, olvassátok el:

 

https://www.libri.hu/konyv/Minden-evvel-fiatalabb-A-sportos-edzett-es-szexi-ferfi-50-folott-8.html

 

Van a könyvnek női változata is, van edzőkönyv kiegészítés is. (Én ezt a két utóbbi könyvet nem olvastam.)

A könyvből megismertem nem csak a rendszeres mozgás fontosságát, hanem azt is, hogy a mozgások több csoportba sorolhatók. Én a rendszeres kocogásommal, lassú (épp hogy) futásommal zsírégető mozgást végeztem. Vagyis az étkezés változás (ételtársítás, időszakos böjt) kiegészült zsírégető mozgással. Így fogytam le 12 hónap alatt 50 kg-ot! Azt tudtam valahonnét (talán egyik Tóth Gábor videóból…) hogy a kocogás segít fogyni, és hogy legalább negyven percig mozogjunk naponta intenzíven. Rendkívül jó tanács volt.

 

Azt, hogy megtudjuk milyen mozgást végzünk éppen, ismernünk kell a pulzus számunkat.

Vettem tehát egy okosórát és hogy a lúd legyen kövér, vettem egy okos mérleget is.

Mivel a nyár kitartott augusztus 20. után is, le tudtunk menni Siófokra több alkalommal is. Így kiolvastam a könyvet és futottam. Kezemen az okosóra. A futás előtt gyorsan az okosmobilon megnéztem, hogy milyen mozgás szintek vannak.

A futás eredményén teljesen elámultam! Nézzétek (8 km futás, 3 km séta):

fut_balcsi_01.jpg

 

fut_balcsi_02.jpg 

fut_balcsi_pulzus.jpg

 

Egy kis magyarázat a netről (a mozgás különböző szintjei - pulzus zónák):

 

orvosi_kep_03.jpg

orvosi_kep_04.jpg

 

orvosi_kep_05.jpg

 

Ilyen intenzív mozgásra, maximális terhelési zóna 90-100% (az anaerob szint felett) csak egy szuper ember képes. Lehet, hogy SUPERMAN vagyok????

 

Egy kis után olvasás, majd másnap rájöttem mi történt:

 

A mozgás határokat háromféleképpen lehet kiszámolni:

  1. életkor alapján
  2. nyugalmi pulzusból kiindulva
  3. maximális terheléses vizsgálatból

 

Amikor Siófokon futottam, akkor a mozgás határokat a kütyüim az életkorom alapján számolták ki. Amikor már ismert volt a nyugalmi pulzusom (a kütyü megmérte), akkor a számítás eredményei más határértékek lettek.

 

Megmutatom két mozgás példán. Két célom volt (nagyjából az év elején fogalmaztam meg), amit 60 évesen teljesítettem.

 Az egyik, hogy a 60. szülinapomon tudjak 60 percen keresztül megállás nélkül futni. Ez 8 km lefutását jelenti. SIKERÜLT!!!

A videó végén látjátok, hogy elég magas intenzítással, szinte végig anaerob mozgással futottam:

 

A másik célom a félmaraton teljesítése volt. Ezt ez év végére, vagy a jövő év elejére terveztem. Azonban már most sikerült lekocognom megállás nélkül (kivéve víz ívás) 21 km-t. Ehhez 3 óra és 1 perc kocogás kellett. Vagyis 7 km/óra volt a sebesség. Alacsonyabb intenzítással kocogtam: aerob mozgás.

Lásd a videó végét:

 

 

Egyáltalán nem állítom, hogy amit olvastam a könyvben, azt amit mutatnak a kütyüjeim mind értem (még sok mindennek utána kell olvasnom).

 

Az biztos, amit a könyv állít igaz: MEG LEHET FIATALODNI !!!!

 

Ezt közli is velem a kütyüm:

img_20190908_105235.jpg

 

A TESTEM (újra) 48 ÉVES, MÍG ÉN MÁR 60 ÉVES VAGYOK !

 

Tehát a könyv ábrája igaz:

 

konyv_kep_3.png

 

A könyv javasolja, hogy többféle mozgásformát végezzünk.  

Így aztán, a 10 sebességes, legalább 30 éves Csepel kerékpárom hamarosan komoly kihívások elé néz, a nagyjából 20 éve vásárolt kézi súlyzók már megtaláltak a garázsban, úszó sapkát és úszó szemüveget viszont még vennem kell.

 

Meglepődtem azon, hogy önmagában a séta kevés. Nem elég intenzív a mozgás (séta az erdőben):

 seta.jpg

 

Míg futás ugyanott, az erdőben:

 

fut_erdo.jpg 

 

 

Az első videóm tavaly nyáron készült, akkor még nem tudtam futni (sőt, kocogni sem):

 

 

Ekkor még nem vezettem ezt a blogot…

 

Nem vagyok tehát Superman, viszont a testem az életkoromnál jóval fiatalabb lett!!!

 

Super jó érzés!

  

Rettentő kíváncsi vagyok hogy a kütyüimmel és a sokféle mozgással (nem csak futás, kocogás) hová fogok eljutni?

 

Meddig tudok még fiatalodni és meddig tart ez a kivételes állapot?

 

Javaslom, kövessétek a példámat!

 

 Vagy úgy mint én, az étkezés megváltoztatásával vagy a most bemutatott könyv alapján. Induljatok el az úton...

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr6215051254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ttimi56 2019.09.09. 18:31:40

Teljesen jó :) Jobban nézel ki, jól érzed magad, egészséges vagy, mi kell még? A többit majd megvesszük :) Szokta mondani öreganyám :) Gratulálok ! Csak így tovább. :) Sose halunk mag :)
süti beállítások módosítása