egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

visszakúszott 5 kg - MIÉRT?????

2020. szeptember 21. - Szabó Jozef

en_miert.jpg

 

Látjátok, egész szépen kigömbölyödtem!

 

Az elmúlt pár nap mérései:

 

suly_-szept_19.png

 

Két hete amikor a félmaratont futottam, még pár kilóval könnyebb voltam:

 

suly_-szept_4.png

 

Akkor sem voltam az a kimondott futó alkat...

 

en_fut_elott.jpg

 

 

Az eredmény sem volt az, amire számítottam. Most sem tudtam végig futni a 21 km-t, az utolsó 3 km-en már néha sétáltam. Így persze nagyon messze kerültem a megcélzott 2,5 órától.

 

felmaraton_szept_6.png

 

Az előző blog bejegyzést fél éve írtam, még májusban.

Nézzétek, akkor még 82 kg alá is csökkentem :)

 

suly_-maj5.png

 

Most vegyük sorba, hogy mik okozták, okozhatták, hogy visszakúszott 5 kg!

Eddig beszámoltam a sikereimtől - most nézzük mit lehet tanulni +5 kg-ból...

 

1. a nyáron sokat lazítottam, a Balcsin volt bőven fagyi, lángos, fröccs, sör

2. hiába úsztam, kerékpároztam, futottam - nem tudta kompenzálni a fentieket

3. a születésnapom után lévő nap volt a félmaraton, így a futás után ünnepeltem - ki voltam jócskán éhezve, ettem is rendesen

4. ekkor mentünk volna egy hétre Berlinbe, gondolatban mér készültem a berlini sörözésekre - mivel jött közben a korlátozás ugrott az utazás - hiába vettem meg a repülőjegyeket, mentek a kukába - én viszont a betervezett sörözést nem hagytam ki

5. olvastam egy könyvet az EGO-ról, utána az a gondolat alakult ki bennem, hogy az EGO-m dicsekszik ebben a blogban, ami nem ÉN vagyok - kusza ugye?

6. motoszkált még a fejemben, hogy a devizahiteles aktivista tevékenységemet közel 10 év után alaposan vissza kellene csökkenteni - elég legyen a bíróságon lévő 5 saját devizahiteles perem

7. bojkottáltam a Facebookot, mert letiltotta a Hiteles Mozgalom honlapját

https://hitelesmozgalom.eoldal.hu/cikkek/egy-kicsit-rolunk/letiltva-a-facebookon---2019.-majus.html

viszont nehezen éltem meg, hogy nem vagyok aktív - lehet, hogy a Facebookot nem viselte meg annyira a bojkottom, mint engem

8. így aztán, hogy oldjam a saját magam által létrehozott belső feszültséget, jött a gondolat, hogy jó lenne most egy sör

9. nagyon sűrű heteket terveztem be a munkahelyemen, hosszú vidéki utakkal - hazafelé, hogy éber legyek ittam kávét - azért hogy legyen energiám, ettem hozzá sütiket

10 mivel fáradt voltam, kimaradt a futás, inkább csak sétáltam, hogy meglegyen a 8.000 lépés - utána meg gyakran leragadtam a TV előtt - aztán jött a gondolat, jó lenne rágcsálni valamit...

11. mivel a saját készítésű kenyereim elég laposra sikeredtek, kipróbáltam a nem-teljeskiörlésű liszteket - ez viszont jobban eteti magát - adalékanyagmentes Király lisztet használok, ami ősi buzák keresztezésének eredménye - ugyan nem fújt fel annyira mint a "finomított lisztek", de azért éreztem a hatásukat

12. valami virus-bacilus miatt elkezdett kaparni a torkom és nagyon erőtlennek éreztem magam - feküdtem 2.5 napot - mozgás persze semmi - viszont hogy legyen erőm a fertőzés ellen, ettem amit csak megkívántam - hiszen tudja a szervezet, hogy mire van szüksége, nemigaz?

13. imádom az édességet, főként a csokit - leginkább estefelé... valamiért az a szokás kezdett kialakulni nálam, hogy hús evés után a szervezetemnek szüksége van édességre.

 

Így visszagondolva, nagyjából ezen okok miatt kúszott vissza 5 kg.

 

Én úgy gondolom, hogy már a kávé, a hozzá fogyasztott édességben lévő fehérliszt és cukor módosítja nem csak az emésztést, hanem a gondolatok keletkezését is. Kivánunk-e enni valamit vagy sem? Akarunk-e most elmenni mozogni, vagy sem? Ugyanez igaz az alkoholra is, ráadásul nálam mindig meghozza az étvágyat is. A filmekben lévő erőszaknak is lehet olyan hatása, hogy a nézője valami stressz helyzetbe kerül, és ettől már a szervezete nem úgy működik, ahogy normál viszonyok között működne. A híradók, a vitaműsorok is leginkább arra jók, hogy az ember "felháborodjon".

Miközben szerintem legalább a pihenés alatt jó lenne a szervezetünket nyugiba helyezni.

A fentieket még egyszer végig gondolva...

Írom a bejegyzéseket. Az olvasók, érdeklődők miatt is és magam miatt is.

Sütögetek, főzöcskézek. Futok, sétálok - készülök a következő félmaratonra vagy felkészítő futásra. Újra elkezdek úszni, bringázni (a bicaj sajnos tönkrement...)

Három devizahiteles rendezvényt szervezek az év végéig.

És a legfontosabb, kordában tartom a gondolataimat - nem gerjesztek magamban feleslegesen feszültséget, így aztán nem kell oldani - nem alakítok ki káros szokásokat, így aztán nem kell törölni a káros sejtmemóriákat.

Csökkentem az édességet...

 

en_csoki_evos.jpg

 

Vigyázz! Csaltam, nem én ettem meg mind a pohárból! 

 

Remélem tanultok nem csak a fogyásomból, hanem a visszakúszott 5 kg-ból is !!!

 

Hamarosan jelentkezem....

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr4916209550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sportman89 2020.09.24. 13:47:55

Nagy érdeklődéssel olvastam ezt a bejegyzést a minusz50kg.blog.hu/- n. Várom a folytatást.
süti beállítások módosítása