egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

A cukorbetegség kilőve !

2019.05.19.

2019. május 19. - Szabó Jozef

Amióta elkezdtem az új életmódomat, rendszeresen járok laborvizsgálatra. Úgy gondoltam, kell egy kontroll, nehogy valami „végzetes hibát” kövessek el az időszakos böjttel, vagy az ételtársítással. Ne hagyjak ki (tartósan) olyan ételt, amire a szervezetnek szüksége van.

 

A körzeti orvosom rendkívül lelkiismeretes, hosszú évek óta küld laborvizsgálatokra (és éveken keresztül mondta hiába, hogy fogyjak le….).

 

Szinte mindig megkérdezte, hogy szedem-e a cukorbetegségre a gyógyszerem. Én értetlenkedve szoktam válaszolni: de én nem is vagyok cukorbeteg! Na persze, nem szedek semmilyen gyógyszert...

 

Legutóbb (kérésemre) elővettük a korábbi labor eredményeket, és valóban a dokimnak van igaza.

 

A szérum glukóz értékeim:

  1. július                6,5
  2. október             8,3
  3. november          6,8

A határérték: 5,5

 

A cukorbetegség veszélyével...

 

kilove.png

 

...egyáltalán nem foglalkoztam évekig, pedig nagyon közel voltam hozzá. Csak a legutóbbi laborvizsgálat után kezdtem utána olvasni a neten. Elég felelőtlen voltam, nemde?

Nagyon komolyan veszélyeztetett voltam:

  • 50 év feletti férfi
  • komoly túlsúly
  • mozgásszegény életmód
  • nem megfelelő étkezés

Megtudtam hogy népbetegségről van szó. Igazi népbetegségről, mely hazánkban százezreket (vagy milliókat) érint.

 

„A világon a 2-es típusú betegek száma drámaian növekszik (az összes cukorbeteg 90%-a a 2-es típusú betegségben szenved), a fejlett társadalmakban tapasztalható egészségtelen életmód és táplálkozási szokások miatt. Korábban ezt a diabétesz formát „enyhe” betegségnek tartották, mivel sokáig nem okoz panaszt, nem feltétlenül igényel inzulint. Ma már tudjuk, hogy ez nem igaz, a 2-es típusú cukorbetegség súlyos betegség. Súlyos, mivel mintegy 10–15 évvel lerövidíti a várható élettartamot, nagyon magas a szív- és érrendszeri betegségek gyakorisága és súlyossága. Egy 2-es típusú diabéteszes beteg olyan szív-érrendszeri veszélyeztetettségnek van kitéve, mint egy nem cukorbeteg, infarktuson átesett beteg”

 

„A betegek számát 1990-ben a világon 100 millióra becsülték. Egyes prognózisok szerint ez a szám megkétszereződik a következő évtizedben.”

https://hu.wikipedia.org/wiki/Cukorbetegs%C3%A9g

 

 

Ma küldte el nekem a Facén Hatlábú Farkas barátom ezt a 2013. augusztusi fényképet:

 2013_aug.png

 

Valóban így néztem ki hosszú évekig. Még egy éve, 2018 májusában is!

 

Az új életmódommal a cukorbetegség veszélye is elmúlt. Nagyon jók már a labor eredményeim.

A szérum glukóz értékeim:

  1. július             5,3
  2. március         5,3

 

 

A rizikó faktorok közül egyetlen egyen nem tudok változtatni, ez a korom. Az évek gyorsan váltják egymást. Úgy érzem, egyre gyorsabban...

 

Az életmód változásom „hozadéka”, hogy már tudok futni. Ma a szomszéd kerületben vettem részt egy futó rendezvényen.

 

szekfut_start_foto.jpg

 

Ahogy csak az időm engedi, megyek a rendezvényekre és élvezem, hogy jobb állapotban vagyok, mint 10-20 éve bármikor.

 

A futás nagyon jó! Hihetetlen tempóban lehet eredményeket elérni. Pár hónapja még csak álom volt, hogy futó sebességet érjek el (8 km/óra – 7,5 percen belül 1 km). Nézzétek a mai tempómat:

 szekfut_idok_foto_png.jpg

 

Az első 2 km már 6 percen belüli sebességgel !!!

 

 

szekfut_terkep_foto.jpg

 

 

Az hogy nem vagyok „versenyben” az igazi futókkal, egyáltalán nem érdekel. Önmagamat sikerült legyőznöm!

 

Örülök, minden kis sikernek. A 213. helynek is!

 

szekfut_213-kicsi_foto.jpg

 

 

A nyitókép forrása:

https://konferenciak.advalorem.hu/uploads/files/Cukorbetegseg_mint_nepbetegseg_Prof_Dr_Kempler_Peter_eloadas.pptx

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr7814835032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ttimi56 2019.05.19. 18:40:14

csudi klasssz vagy ! Én futni nem merek, évtizedeken keresztül nem futottam, akkor túlsúllyal csak nem kezdem el :) De az úszás és a Thai Ji is csodákra képes :) Persze mellé a kajálásra figyelni kell. Csak egy kicsikét :) Gratulálunk :) és ez itt a reklám helye :)
www.prmove.com/blog/b%C3%A1rmikor-belev%C3%A1ghatsz
csak így tovább !!!!
süti beállítások módosítása