egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Búza és liszt

2019.02.16

2019. február 20. - Szabó Jozef

Egy hete szombaton a piacra mentünk. Sok zöldség és gyümölcs fogy mostanában nálunk...:)

Valamint meg szerettem volna kóstolni a kecsketejet, évek óta nem ittam. A tehéntej és termékei nem részei a napi étkezésemnek.

Lehet, hogy már korábban is a piacon volt, ám csak most tűnt fel, hogy valami különleges búza lisztet árulnak. Vettem belőle egy kg-ot. Rég sütöttem pogácsát, gondoltam kipróbálom. Vásároltam juhtúrót és házi tejfölt is.

A végeredmény ez lett:

 

img_20190209_221733.jpg

 

Juhtúrós-tejfölös pogi.

Kevertem a tésztába lenmagot és szezámmagot . Mindkettőt kis mozsárban zúztam (nem voltam valami kitartó a mozsarazásban - a fotón látszik, hogy egyben maradtak a magok). A pogi tetejére pedig köménymagot szórtam.

 

img_20190210_121857.jpg

 

1 kg lisztből több mint 1,5 tepsi lett. Két zacskó por-élesztőt használtam. A sok tejföl miatt, csak kb fél deci víz kellett a tésztához.

 

 

img_20190209_205701.jpg

 

Javarészt ment a fagyasztóba, csak két napig ettem belőle.

 

A liszt, amit vettem a Király búza liszt. Magyar nemesítés.

"A Király búza egy teljesen új, magyar nemesítésű búzafaj, amely a tönköly és tönke búza keresztezésével jött lére. A Király búza egyesíti magában mindkét szülő előnyös tulajdonságait: a tönköly életrevalóságát és magas fehérjetartalmát a tönke búza keménységével, rendkívüli szárazságtűrésével és rugalmas sikérszerkezetével. (Tudtad, hogy a tönke búza volt az ókori Egyiptom és Babilon legnépszerűbb búzája?)"

https://kiralybuzaliszt.hu/

 

img_20190209_205721.jpg

 

Míg a pogácsa sült, megnéztem a neten, hogy vannak ősi búzafajták: kamut, tönke, alakor... Ezekről még soha nem hallottam! Az új életmódomban csak teljes kiőrlésű tönköly búzát használtam.

Ételeket-italokat, alapanyagokat hagytam el. Olyanokat, melyek közel 60 évig részei voltak életemnek. Jöttek helyettük mások. Egy biztos, jobban érzem magam.

 

Ma a piacon vettem Király búza lisztből, kemencében sült kenyeret. Kovászos és adalékanyag mentes.

 

 

img_20190216_141336.jpg

 

9 hónap óta első alkalommal ettem olyan kenyeret (egyáltalán pékárut), amit nem én sütöttem!!!!!

Vajas kenyér volt paprikával és kígyó ubival.

 

Tegnap falós napom volt (néha van ilyen, én meg megadom magam ilyenkor). Éjjel fél egykor végeztem a GVH elleni devizahiteles keresetlevelemmel (3 napba telt, mire összeraktam - persze munka után). Valószínűleg fáradt voltam így eltértem a szokásos napi étrendtől. Délután négy körül kifőzde szerűségben babos csülköt ettem, utána meg sült csirke combot - a végén megkívántam túró rudit is. Hazafelé munkából még elcsócsáltam két-három marék kölesgolyót. Itthon is sült csirke volt. Na, gondoltam, ha ez a mai nap ilyen!

Néha, a káros sejtmemória győz.

Utána kell néznem, társítható-e a bab hússal? Hüvelyest eszünk-e hússal?

 

Az ugyebár tuti, hogy hús után nem eszünk sem édességet, sem tejterméket.

 

Általában havonta van egy-egy olyan nap, amikor nem tartom a rendet.

 

Ma első alkalommal sikerült a torna körön megállás nélkül 5 kört lekocognom. Ez közel 10 km. Kellett hozzá pont 1,5 óra.

 

Jövő héten vasárnap ismét futó rendezvény

YOURS TRULY

 

Január végén 5 km-re vállalkoztam, ez 44 perc alatt sikerült. Most majd megcélzom a 10 km távot.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr2014630908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ttimi56 2019.02.21. 11:19:06

"Néha, a káros sejtmemória győz."

Nálunk a tigris és a majom hadakozik :) És néha a kismajom legyőzi a tigrist :)
süti beállítások módosítása