egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Dietetikusnál

2019.03.08

2019. március 08. - Szabó Jozef

Két három éve lehetett, amikor a körzeti orvosom ismételten mondta, hogy fogyjak le (na persze fogalmam sem volt, hogy hogyan), javasolta, hogy menjek el dietetikushoz.

 

Naná, hogy nem mentem el semmilyen dietetikushoz. :)

Akkor.

 

Tavaly októberben, amikor már nagyjából fél éve új életmód szerint éltem, elmentem a körzeti rendelőben lévő dietetikushoz.

 

diatet_00.jpg

 

Arra voltam kíváncsi, hogy az új életmódom megfelelő-e? Pontosabban vannak-e olyan hibák, melyeket elkövetek? Megvonok-e magamtól olyan élelmiszert, táplálékot melyre szükségem volna.

 

2018. október 13.-án 98 kg voltam, vagyis már lefogytam 34 kilót.

 

A dietetikussal több mint egy órát beszélgettünk. Felhívta a figyelmem arra, hogy hozzam vissza a tejtermékeket, egyek több hüvelyes zöldséget, zöld zöldséget (pl. brokkoli) és a tojást is illesszem be... Valamint szükségem van repce olajra is.

Mivel Tóth Gábor a tehéntejet nem javasolta az előadásaiban, rádió beszélgetéseiben - a kecsketejet, a kecskesajtot és a juhtúrót vettem inkább - ha nem sikerült, akkor valami adalékmentes, természetes sajt mellett döntöttem. Régi kedvencemet, a gyümölcsös joghurtot, kefírt nem hoztam vissza.

A többi ajánlás teljesen illeszkedett az új életmódomhoz.

Abban maradtunk, hogy pár napig vezetek étkezési naplót és 3 hónap múlva találkozunk.

 

Négy hétig precízen írtam, hogy mikor mit eszem (hamarosan közzé teszem a blogomban) és 2019. február 26.-án felkerestem a dietetikusomat. Ekkor 88 kg voltam, vagyis az előző látogatás óta 10 kiló ment le rólam.

Ezen a látogatáson beszéltem az ételtársításról. Igazából nem tudott hozzá szólni, azt mondta, hogy nincs még igazából "kikutatva" ez a terület. Végül is repce olajt nem vettem, viszont közölte, hogy az általam használt tökmag olaj nagyon jó, nem szükséges lecserélnem repce olajra. Édesítőszernek (heti egy esetleg két alkalommal) kókuszvirág cukrot használok. Erre azt mondta, hogy helyettesíthető nádcukorral. Lényegesen kedvezőbb az ára...

Megmutattam a (tavaly októberi) labor eredményeimet. Javasolta, hogy legközelebb a vasat is méressem meg. A körzeti orvosom évek óta küld labor vizsgálatokra. Így tudom nézni, hogy a *-os értékek miként változtak, javultak. A következő labor után erről is írok a blogomban.

 

A látogatásom előtt megnéztem, hogy milyen hasznos tanácsok vannak a dietetikusok honlapján. Nagyon meglepődtem, hogy mennyire hasonlít ahhoz az étkezési rendszerhez, melyet Tóth Gábor javaslatai alapján bevezettem.

Nézzétek csak:

 

diatet_01.jpg

diatet_02.jpg

 

diatet_03.jpg

A honlapon megtaláljátok olvasható méretben:

http://mdosz.hu/uj-taplalkozasi-ajanlasok-okos-tanyer/

Le is tudjátok tölteni.

 

Úgy vélem kezdésnek, átmeneti jelleggel el lehet így kezdeni étkezni. Aztán (ha az én utamat kívánjátok követni) hétről hétre be lehet vezetni Tóth Gábor javaslatait (ahogy megismeritek ezeket, tudjátok ez is része a káros sejtmemória kezelésnek). Nagyon fontosnak tartom, hogy adalékmentesen, E-mentesen étkezzek. Ezt csak javasolni tudom...

 

Vissza gondolva azért minden kicsit más. Nem olyan tudatos volt az elmúlt időszak. Pl. azt sem tudtam a dietetikáról, hogy eszik-e vagy isszák. :)

A hivatalos megfogalmazás:

 

Ki a dietetikus?

A dietetikus a táplálkozástudomány és a dietetika területén szerzett felsőfokú végzettséggel rendelkező személy, akit a nemzeti kormányzati szervek elismernek. A dietetikus a táplálkozástudományt egészséges és beteg egyének, valamint csoportok élelmezési ellátása, gyógyítása és egészségnevelése céljából alkalmazza. Feladata a betegélelmezésen és közétkeztetésen túl táplálkozási tanácsadás a gyógyítás különböző területein, valamint a táplálkozással és életmóddal összefüggő betegségek megelőzése, vagyis a korszerű, kiegyensúlyozott táplálkozás megismertetése a lakossággal. A szakemberek a táplálkozástudomány minden szegmensében jelen vannak, a prevenció területén, fekvőbeteg intézményekben, járóbeteg szakellátásban, szociális szférában, élelmiszeripari cégeknél, wellness- és fitnesscentrumokban, gyógyszállodákban, vendéglátásban, kutatás területén, oktatásban, és egyre többen a magánpraxisban is.

http://mdosz.hu/szovetsegunkrol/

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr3014678282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása