egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Tervezés és eredmény

2019.06.16.

2019. június 16. - Szabó Jozef

A kidolgozott étkezést úgy sikerült betartanom, hogy előre megtervezem (előző este, vagy aznap reggel), hogy mikor mit fogok enni. Így nem megyek be egy boltba napközben, hogy veszek valami kaját, nem ülök be étkezdébe, hogy megebédelek. Így kisebb a "csábítás".

 

img_20190222_064832.jpg

 

Egy héten 2-3 napot vidéken dolgozom. Reggel viszem magammal az egész napi kaját.

 

Ismétlésként:

 

Ébredés után citromos víz.

9 és 10 óra között gyümölcs. Természetesen nyers és lehetőleg egyféle gyümölcs. Viszonylag nagyobb mennyiség.

 

img_20190222_064456.jpg

 

Háttérben kis üvegcsékben a magok és aszalványok, melyeket használok: chia mag, útifűmaghéj, barna vadköles, szőlőmagliszt, szezám mag, goji bogyó, mazsola, áfonya stb stb.

 

Dél körül általában zabkása az ebéd. Mákos mazsolás, fahéjas diós mazsolás,  néha aszaltszilvás. A zabkásába teszem a magokat. A zabkását nem főzöm, csak elkeverem forró vízzel és hagyom ázni....

 

img_20190222_064427.jpg

 

Aznap amikor ezeket a fotókat készítettem, épp paprikás krumplit készítettem. Hús és kolbász nélkül. Egyrészt húshoz nem eszem krumplit, másrészt ipari terméket így kolbászt sem vásárolok. A savanyú káposzta piacról érkezett, házi termék.

 

img_20190222_064759.jpg

 

Olyan ételeket kezdtem el fogyasztani, melyekről korábban még csak nem is hallottam.

Pl. csicseri borsó, vörös lencse, köles, hajdina...

 

img_20190531_155139.jpg

 

Jogosan kérdezhetitek, hogy akkor le kell mondani teljesen az eddig megszokott ételekről, italokról? Mi legyen nyaraláskor, karácsonykor, családi ünnep alkalmával? Amikor buli van?

Ez a kérdés nekem elég sok fejtörést okozott. A megoldás, hogy három csoportban kell gondolkodni.

a, amikre a szervezetnek szükség van

b, amik teljesen tiltva vannak (Cola, Fanta, ipari rostos italok, felvágottak, ipari sajtok, pékárú és ipari kenyér, rágógumi, cukorka stb, ahogy kialakítjátok magatoknak)

c, nem része a mindennapoknak

 

Ez az én újításom!

Én magam sem tartom be a saját magam által kialakított étkezést, életmódot teljes egészében. A hét napjaiból jó ha 3-4 nap van olyan, amikor az étrend teljesen be van tartva. Tapasztalatból mondom, hogy ez is gyors és tartós eredményhez vezet. Viszont csak egy-két "szabályt" lehet egyszerre megsérteni.

Hogyan álljunk ezekhez és a hasonló kérdésekhez:

Buliban ne igyak meg egy pár pohár bort? Nem egyek az esküvői tortából? Ne igyak a születésnapomon pezsgőt?

 

Nyilván nem mondhatom magamnak, hogy igaz hogy most rettentő hőség van, de "fogyózol" nem ihatsz sört. Majd a következő névnapon igen. Akkor most én büntiben vagyok? Az bünti, hogy egészségesen étkezem? Amikor meg "esemény van", akkor pedig jutalmazom magam a "tiltott gyümölccsel"? Ugye érzitek, hogy ez valahogy nem stimmel....

 

Ezeknek a problémáknak a feloldására találtam ki: nem része a mindennapoknak.

 

Így amikor nem iszom sört, nem eszem csokit, akkor az nem büntetés. Amikor meg fogyasztom, az nem jutalom.

 

Úgy fogom fel, ez is a káros sejtmemória kezelés része.

 

Amikor látom a mérlegen, hogy felszaladt pár kiló, akkor jön az időszakos böjt 24 órás része, vagy olyan nap amikor csak gyümölcsöt eszem.

Így tartom a súlyom Húsvét óta 81 és 83 kg között.

 

A tervezés része a mozgás is.

Én napi 8.000 lépést állítottam be az okostelefonom app-ján idén márciusban. Ez van amikor sétákból is összejön. Nem kell, sőt nem is szabad minden nap futni. Kell pihenős nap is... Ahogy nem tartom be minden nap az étkezést, úgy van olyan is hogy nincs meg a 8.000 lépés. Nem kell ebből lelkiismeretii kérdést csinálni.

 

Most a tervem a napi 50-60 perc mozgás és hetente egy alkalommal 80-90 perc mozgás. Szeretnék eljutni arra a szintre, hogy induljak a félmaratonin.

 

A jó terv és a megfelelő végrehajtás eredménye nem marad el!

 

 

A futás tervezésénél figyelni kell a ruhára is. Én általában a futó póló alá felveszek egy sima fehér pamut pólót. Ma az erdei futásomon kimaradt a hőségre való tekintettel az alsó póló. A 9. km-nél vettem észre, hogy a póló kidörzsölte a mellbimbóimat és a pólóm véres. Az utolsó kilométert így póló nélkül kocogtam le. Klassz volt, csepegő esőben, enyhe szellő...

 

Kell tehát a jó tervezés, a folyamatos megvalósítás. Sokan állítják, hogy kellenek célok. Én viszont nem tűztem ki célokat magamnak. Egy éve májusban, amikor elkezdtem az új életmódom, nem tűztem ki, hogy le fogok fogyni 50 kg-ot. Ezt akkor tűztem ki, amikor már lement 41 kg. Akkor is inkább játékból, jópofának tűnt, hogy 12 hónap alatt minusz 50 kg.

 

Amikor elkezdtem sétálni járni az erdőbe, akkor sem tűztem ki célul, hogy majd indulok futó rendezvényen és lefutok 7-10-15 km-t.

 

Nincs cél, nem sanyargatom magam. Ahogy csak tudom, hagyom hogy a szervezetem normálisan működjön. Manipulálás nélkül.

 

Az eredmény nem marad el!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr7814897284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása