egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Achilles-napi futások - 4 nap 50 km

2019.11.03.

2019. november 03. - Szabó Jozef

achilles_napi_en.jpg

 

Mivel készülök az első félmaratoni versenyemre, kapóra jött a BSI felhívása:

 

Ismét Achilles-napi kilométergyűjtés október 31. és november 3. között

 

Minden futó mumusát, az Achilles-ín fájdalmát megelőzendő a november 2-i Achilles-nap alkalmából közös futásokra hívunk mindenkit. Futhatsz és gyűjtheted a kilométereket a jeles napot megelőzően október 31-től egészen november 3-ig futónagyköveteinkkel, saját közösségeddel vagy akár egyedül.

http://www.futanet.hu/cikk/bhirek19-achilles-2019

 

Az előző bejegyzéseben ismertettem, hogy "variálni" kell a különféle futásokat. Eddig ezzel nem sokat törődtem. Örültem, hogy leadtam 50 kg-t és tudok futni. Amikor még jócskán 130 kg felett voltam, csak sétáltam a Péterhalmi erdőben. Aztán jött a kevés kocogás a sok gyaloglás között. Majd jelentős lépés volt, hogy megállás nélkül le tudtam futni egy torna kört (kb 1,8 km). Utána az izgatott, hogy mikor érem el a futósebességet (8 km/óra sebesség, 7,5 perc 1 km tempó). Szóval nem variáltam, futottam amennyi időm volt,vagy amennyi épp jól esett.

Elsőként a

BSI Futónagykövetek - Tizennyolcas karika (Bp.XVIII.)

https://www.facebook.com/groups/tizennyolcaskarika/

futós csapatban meséltek arról, hogy célszerű intervallum futásokat is beiktatni, majd a BSI küldött kérésemre egy edzéstervet, mely különféle futásokat ismertet (lásd előző blog bejegyzésem).

 

Most 4 nap alatt próbáltam beiktatni a megismerteket.

 

Október 31.-én reggel a Péterhalmi erdőben elmentem a fenyves melletti emelkedős részhez. Nyolcszor mentem fel-le, fel-le. Ez több mint 2 km volt. Utána laza futás következett. Ez összesen 5 km volt.

 

img_20191031_081711.jpg

 

 

Még aznap este Győrben is kerestem nyugodt helyet. Az új, Szabadhegyi utcákban futottam.

 

gyor_okt_31.png

 

 Egyik utcán fel, a másikon meg le. Ez is nagyjából 2 km volt. Összesen pedig 5 km. Reggel erdőben, este aszfalton.

 

November 1.-én gumibetonon futottam Győrben. Próbáltam végig egyenletesen tempós maradni.

 

img_20191101_085815.jpg

 

 

 img_20191101_085838.jpg

 

 Mint látjátok, elértem a 9 km/óra sebességet!

 

November 2.-án a félmaratont próbáltam lefutni a Péterhalmi erdőben. Lassan kezdtem és végig lassú is maradtam.

 

 

21_km_erdo_kep_01.png

 

21_km_erdo_kep_02.png

 21_km_erdo_kep_03.png

 

 Az nem érdekelt, hogy mennyi idő lesz a 21 km. A lényeg az volt, hogy bírjam és ne nagyon lassuljak be a végére.

 

A 60. születésnapomkor, két hónapja ugyanitt az erdőben lefutottam a 21 km-t. Akkor több mint 3 óra kellett hozzá. Most 2:53. Vagyis közel 10 percet fejlődtem!

 

Erre a futásra készülök:

 

siofok.jpg

 

Ma a futó csapattal találkoztam.

A találkozó pont 2 km-re van:

img_20191103_172138.jpg

 

Lassan kocogtam. Nem sok erőt éreztem magamban...

 

18-as_kar_foto_2.jpg

 

Mivel lassan tudtam csak kocogni, csak 2 km-en keresztül tudtam a többiekkel tartani a lépést. Még 7 km-t kocogtam (a többiekkel néha összefutottam...). Így a mai futásom összesen 9 km volt.

 

img_20191103_172104.jpg

 

Így az Achilles napi futáson összesen 50 km-t futottam 4 nap alatt.

 

Úgy érzem Siófokon 2 hét múlva menni fog a félmaraton 2 óra 45 percen belül. Most 2 napig nem futok, utána folytatom a felkészülést :)

 

Az okosórám még mindig szervizben van. Így nincs pulzus mérésem. A MI FIT nem méri a napi lépéseimet (pontosabban számolja, aztán törli). Így elkezdtem használni a Google Fit applikációt. Ez a mozgásból számolja a kalóriákat.

 

A 10 km futásom alatt 905 kalória energiát használtam el:

10_km_kaloria.png

Egy bő óra alatt 905 kalória.

 

A 21 km alatt viszont kevesebb mint a dupláját, csak 1.676 kalóriát (a dupla táv miatt nagyjából 1.800 kalóriának kellene lennie).21_km_kaloria.pngNem is beszélve arról hogy 1 óra helyett közel 3 órát mozogtam.

A tanulság, hogy a tempós mozgás jobban "égeti" a kalóriákat.

Azt is tapasztaltam, hogy jelentős kalória égető mozgás után az étvágyam is megnő :)

Remélem az izmaim fognak gyarapodni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr4815285926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása