egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

FÉLMARATON első alkalommal és új kihívások...

2019. november 30. - Szabó Jozef

2019_0056_11_6371_0000_2162.jpg

 

Aki nem ismeri az előzményeket, az talán nem is érti, hogy mire is ez a rettentő nagy ÖRÖM :)

Másfél éve, 2018 tavaszán (nevezzük májusnak), jócskán 132 kg súlyú voltam. Egy év alatt (12 hónap) lefogytam 50 kg-t (ötven kilokgrammot). Ez új életmóddal, új étkezéssel (lásd korábbi bejegyzések) jártak együtt és egyre több mozgással.

Elsőként kizárólag csak séta, majd némi kocogás... végül a kocogásból futás lett :)

 

Izgalmas volt a félmaraton Siófokon. Kocsikázva Székesfehérvártól folyamatosan esett az eső vagy szemerkélt. Bíztunk az app-ban, hogy nem lesz a futás közben eső. Sikerült a rendezvényhez közel parkolót találni. Reggel (az új életmód szerint) gyümölcsöt ettem 9-kor. Pár banánt. Délre értünk Siófokra, elővettem a kukorica kását, úgy terveztem a 13 órás indulásig már a gyomron nagyrészt túl lesz a tápláló étel. Nem is tudom, hogy miért, de megnéztem a mobilon a BSI honlapját. Kiderült, hogy a rajt 12:30-kor és nem az általam vélt 13-kor lesz.

A kása fele felejtős, rohanás a rajthoz. Jól jönne egy kis könnyítés... mivel közel 3 óra vár rám.... Mindenhol hosszú sorok a műbudik előtt. Kivártam - semmi gond, lassú vagyok - ütemes a rajt, nekem még több percem van az indulásig.

Így is történt, 6 perces csúszással rajtoltam. Jó ütemben, lelkesen vágtam neki...

Ismerősök tűntek fel, a tizennyolcas karika több futója is.

 

https://www.facebook.com/groups/tizennyolcaskarika/

 

Ránéztem az okosórára - - - 170-nel ketyegtem. TE JÓ ÉG EZZEL NEM BÍROM SOKÁIG

 

Képtelenség, hogy ebben a tempóban fussak tovább!!!

 

Visszavettem a tempót. Türelmesen néztem, hogy bő egy órán keresztül ezrek előznek meg.,,

 

2019_0056_04_6134_0000_2152.jpg

 

Volt később egy erkélyes buzdító csapat. Elkezdtem előttük bohóckodni. Túlzott kéz és láb mozdulatokkal futottam... és ... nagyjából intenzíven futottam így még 3-4 km-.t. :)

 

A legutolsó 2-3 km-nél már nagyon vártam, hogy közeledjen a cél. A "sok" 170-es pulzus kimerített.

NAGYON BOLDOGAN futottam be a célba.

 

2019_0056_11_6372_0000_2152.jpg

 

Szeptember elején vettem okosmérleget és okosórát. Évekig ellenszenves voltam minden "kütyüvel és appal". Most viszont "függő lettem :)

Kiderült, jócskán van még rajtam legalább 3 kg zsír, kevés az izmom stb....

 Viszont - és most jön a jó hír -  46 éves szervezet van bennem, miközben 60 éves vagyok.

 A kihívás tehát, hogy 3-4-5 kg zsírt átalakítsak izommá!

 (adatok és ábrák hamarosan - február környékén) - ADDIG IS PRÓBÁLOK JAVÍTANI A MÉRŐPONTOKON :)

 

fm_tav.jpg

 

Mint tudjuk, a futó sebeség 8 km/órától indul - ez 7:30-as tempónak felel meg. Látjátok???

 

A tempóm 7:20 alatt van, vagyis LEFUTOTTAM A FÉLMARATONT !!!

 Itt látszik, milyen "rettentő gyors" tempóval indultam:

 

elso_fm_01_1.jpg

 

Láthatóan a 13. km-.től kaptam szárnyra..:

 

elso_fm_02.jpg

 

A vége aztán elég lassú lett, de azért a célegyenesben belehúztam :)

 

 

A sikeren felbuzdúlva benezveztem a következő két félmaraton versenyre is.

 

EZEKEN TALÁLKOZUNK !!! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr5915332020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása