egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

nemnövekedés

2020.01.02.

2020. január 02. - Szabó Jozef

nemnovekedes_kep.png

 

 

A nemnövekedés alatt nem arra gondolok, hogy nem növekszik a súlyom, nem növekszik a testem mérete.

A nemnövekedés egy irányzat, melynek, amióta megismertem a híve vagyok. Most különösen örülök annak, hogy új életmódommal elősegítem a nemnövekedést. Mivel csak elvétve fogyasztok ípari élelmiszer terméket (kenyér, kávé, sajt stb.) és nagyon sok mindent teljesen nélkülözök (üdítők, ásványvizek, felvágott stb) és a vásárlásaimat is igyekszem a helyi piac felé terelni már "megtettem a magamét". A magam által készített ételeket általában kevés energiafelhasználással készítem (zabkása, kukorica kása, palacsinta, lecsós rízs stb) ami szintés a GDP növelése ellen hat. Próbálok kevés műanyagot használni, ha pedig használom akkor a lehető legtöbb alkalommal. Ezt jelképezi az előző kép - az eldobható borotva és a régi klasszikus pengés.

Már írtam arról hogy magamon tapasztalom, hogy a fehér liszt, a cukor, a kávé, az alkohol befolyásolják a szervezetem működését. Többet kívánok egyszerűen enni...

Azt is tapasztaltam, hogy a gondolkodásomat is befolyásolják külső hatások. Gondolok itt a hírekben hallható sok-sok negatív eseményekre, a filmek okozta hangulatokra és a köztük lévő reklámokra.

Most az év végi ünnepek alatt volt bőven lehetőségem megfigyelni magamon a hatásokat. Ettem és ittam olyant, ami "nem része a mindennapoknak" - valamint pár nap alatt több filmet néztem, mint az elmúlt fél évben.

A külső manipulálás hatására már Platon is felhívta a figyelmet:

 

 Térjünk vissza a nemnövekedéshez. Ez a rövid leírás talán jól bemutatja:

 

„A nemnövekedést valló gondolkozók és aktivisták kiállnak a termelés és a túlfogyasztás – melyben hosszú távú környezetvédelmi aggályok és a társadalmi egyenlőtlenségek gyökereznek – visszafogása mellett. A koncepció megvalósíthatósága a fogyasztás oly módú csökkentésében rejlik, mely nem várja el az egyéni áldozatvállalást és a jólét csökkenését. A növekedésellenzők célja inkább, hogy maximalizálja a boldogságot és a jólétet a nemfogyasztás révén - munkamegosztással, kevesebb fogyasztással, művészetnek, zenének, családnak, kultúrának és közösségnek szentelt idővel.”

https://hu.wikipedia.org/wiki/Nemn%C3%B6veked%C3%A9s

 

Úgy vélem, fontos hogy (ellensúlyozandó a szinte állandó káros hatást, manipulálást) érdemes megismerkedni új nézetekkel, irányzatokkal.

 

 Az elmúlt években megismertekből a következőket ajánlom figyelmetekbe:

 

 

 

 

 

 

 A PROUT-ról nem találtam magyar nyelvű filmet, így csak pár sorban:

Egyik alapelve szerint a világ erőforrásait észerűen elosztva, maximálisan kell hasznosítani. Ez magába foglalja az újrahasznosítást, illetve a helyi termelést és felhasználást. Önellátó régiók kialakításában látja a megoldást, melyek az összetartozás érzésével átfűtött, társadalmi-gazdasági egységek. Elengedhetetlennek tartja a gazdaság decentralizációját,

 https://humusz.hu/node/9058

 

Az Országgyűlés részére 2010-ben készült egy jelentés. Olyan nagy hatással volt rám, hogy pár barátommal készítettünk egy filmet:

 

 Egészen biztos vagyok benne, ha nincs bennem nyitottság, akkor eleve elvetem az "időszakos böjtöt", hülyeségnek tartom az "ételtársítást", belenyugszom a derékfájásba és beleviszem magam a cukorbetegségbe netán a magas vérnyomásba is.

 

Vallom, hogy mindig van lehetőség a változásra. Nekem 60 évesen sikerült!

 

Az elmúlt években többen mondták nekem, hogy belülről kell változni és nem arra kell törekedni,hogy a külső környezetet változtassuk meg. Egyszerűen nem tudtam felfogni, hogy mire gondolnak amikor ezt mondják.

 

Mint röviden felsoroltam, van bőven új (és nem is annyira új) nézet, irányzat. A változáshoz azonban nem elég nézni-olvasni és közben bólogatni: igen-igen.

 

A változásnak egyénenként, belülről kell megtörténnie.

 

A változás egyik eleme, hogy mit veszel le legközelebb az ABC polcáról. Ilyen egyszerű az egész.

 

A Piac egyből reagálni fog. A Piac alatt értem a gyártókat és a kereskedőket egyaránt. Talán még a befektetőket is, Igaz, nem eszem felvágottat közel két éve, de látom hogy egyre többre van ráírva, hogy adalékanyag mentes, 80-90%-ben húsból készült. Egyre több élelmiszeren van, hogy adalékanyagmentes. E-mentes.

 

Ahogy mi egyénenként változtatunk, a Piac egyből reagálni fog. Nem a szabályzás, nem a törvények hatására (hiszen ezekre lobby erejük folytán hatásuk van) hanem a mi hatásunkra. A Piac profitot, hasznot akar. Ha megengedjük, hogy szeméttel etessen bennünket, akkor szeméttel fog etetni. Lelkiismeret furdalás nélkül betegít meg bennünket.

 

Ennyivel tudok most segíteni, hogy legyél nyitott és ez előfeltétele a szükséges változáshoz.

 

Nagy eredményt értem el a saját szintenem az utolsó futóversenyen:

 

img_20191230_125828.jpg

 

Rövid távon már képes vagyok 10 km/óra sebességgel futni!

Ez még pár hónapja is elképzelhetetlennek tűnt számomra. Nem hittem volna, hogy ilyen gyorsan le tudok menni a 6 perc/km tempó alá.

Ez volt a XVIII. kerületi Malacvágta:

 

malacvagta.png

 

A BSI rendezvényein  elértem a Spuri Aranykártya szintet. Így már egy több mint 50ezres futóközösség tagja vagyok!

 

img_20191229_124602.jpg

 Idén már a különböző rendezvények után össze tudom hasonlítani, hogy miként fejlődtem az előző futáshoz képest.

 

Hosszú ideje olvasom a leírásokban, a tanácsokban hogy szélesíteni kell a mozgásformákat. Megtettem az első lépést, elmentem úszni. A tervem, hogy a futás mellett ezt is rendszeresen végzem.

 

img_20191228_151411.jpg

 

 

Tavaly májusra értem el a 82 kg-os kitűzött célt. Az elmúlt hónapban a súlyom kisebb kilengésekkel ennyi volt (a szaggatott vonal ezt a 82 kg-ot jelöli):

 

img_20200102_122553.jpg

Csak rajtunk múlik, hogy mit engedünk be a gyomrunkba és mit engedünk be a fejünkbe.

 

Itt az új év, jöhetnek az új kihívások!

 

NAGYON SIKERES ÉS BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!

 

Megtaláltok a Facebookon és az Instagramon is.

 

https://www.facebook.com/jozef.szabo.5458

 

illetve:

 img_20191223_084724.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr5815385250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása