egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Részemről a krónikus betegségek kikerülve

2020.04.19.

2020. április 19. - Szabó Jozef

Most a járvány során nap mint nap hallom, hogy a krónikus betegségben szenvedők vannak veszélyben.

Bevallom, hogy fogalmam sincs arról, hogy mi az a krónikus betegség. Igaz arról sem volt eddig fogalmam, hogy mi a különbség a baktérium és a vírus között, azt sem tudtam, hogy a vírus nem tekinthető élőlénynek, a betegséget meg a szervezetünk válasza okozza.

Valami olyan kép derengett bennem, hogy a krónikus beteg ember „nagyon beteg”, szinte csak hálni jár bele a lélek… Zavart, hogy nem tudom,,,

A neten keresgélve, találtam egy tartalmas tanulmányt.

 

 MINDEN MÁSODIK MAGYAR EMBER KRÓNIKUS BETEG!

 

Idézek:

„A magyar lakosság 45%-ának van valamilyen krónikus betegsége, ami legalább 6 hónapja tart, vagy előreláthatólag legalább 6 hónapig fog tartani – a nők felének, a férfiak 40%-ának.

A 18 évesek és idősebbek körében minden korcsoportban nagyobb arányban érintettek a nők.

Az életkor előrehaladtával növekszik a betegek aránya,

a 35–64 évesek 46,

a 65 évesek és idősebbek 80%-a

kénytelen valamilyen krónikus betegséggel együtt élni.”

 

„A krónikus betegségek egyre súlyosabb problémát jelentenek világszerte.

Európában a halálesetek 86%-áért felelősek, évente 4 millióan halnak meg krónikus betegségre viszszavezethető okok miatt.

Számtalan ember életminőségét rontják, és az egészségügyi rendszerekre is hatalmas terhet rónak, az Európai Unióban jelenleg az egészségügyi ellátás költségeinek 70–80%-át kell a kezelésükre fordítani.”

http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/elef/elef2014_osszefoglalo.pdf

 

kikerulve_kep.png

 

 

Aki már olvasta a blog bejegyzéseimet, tudja, hogy 12 hónap alatt lefogytam 50 kg-t, azóta is tartom a súlyom (3-4 kg ingadózásaim vannak). Most 60 éve felett több alkalommal lefutottam a félmaratont.

 

Amiről nem számoltam be részletesen, hogy milyen volt (kimondom most már) nagyon kövéren az egészségügyi állapotom.

 

 

ÉVTIZEDEKEN KERESZTÜL KRÓNIKUS BETEG VOLTAM!!!

 

 

Derékfájás

Rengeteget kínlódtam vele, feleségem többször szólt, hogy miért tartom magam ferdén, miért járok kifordult testtartással. Jártam elektromos kezelésekre, gyógymasszázsra. Rövid ideig hatottak, aztán újra ás újra dokihoz kellett mennem. Az jelentette számomra a fordulópontot, hogy elektromos kezelés után nem bírtam felállni az ágyról. Gondoltam most is egy helytelen mozdulat lehetett (mint nem is olyan ritkán). Két hét múlva ugyanígy jártam. Amikor nagy fájdalmaim voltak gyógyszert is szedtem…

„A mozgásszervi betegségek közül derék- vagy hátfájástól szenvednek a legtöbben, a megkérdezettek 21%-a, amire tízből hatan gyógyszert is szednek… Minél idősebb korcsoportot tekintünk, az emberek annál nagyobb hányadánál jelentkezik derék- vagy hátfájás, a 65 évesek és idősebbek már 41%-ánál fordul elő.”

 

Jobb oldalt csípő-forgó szúró fájdalom

Talán ez volt a legrosszabb. Volt hogy munkámból adódóan egy nap levezettem 600-700 km-t. Semmi bajom sem volt. Éjjel meg amikor álmomban megfordultam, volt hogy annyira belém szúrt, hogy faljajdúltam. Lefekvéskor arra gondoltam, hogy jó lenne keveset forgolódni, hogy tudjak fájdalmas ébredés nélkül aludni egész éjjel. A végén már az újjaim is jeleztek. Mozgott minden, nem is fájt igazából, de olyan „nyikorgosan” mozogtak. Persze hang nélkül…

„Ízületi porc kopásáról a lakosság 17%-a számolt be, a betegek héttizede gyógyszert is szed betegségére…. A kor előrehaladtával a porckopás is egyre nagyobb arányban érinti az embereket, és a 65 évesek és idősebbek között válik igazán gyakorivá (42%).”

 

Cukorbetegség

Szerencsémre elég határozott a körzeti orvosom. Határozottan küldött laborvizsgálatokra, amikor néha megjelentem nála pl. influenza tünetekkel. Mondta, hogy fogyjak le, súlyos betegségeim lesznek, ha nem változtatok. Egy alkalommal megjelent a * a labor eredmények között. A doki mondta, hogy cukorbetegség… Én úgy fogtam fel, hogy közel lehetek hozzá, mivel semmilyen tünetem sem volt. Felírt egy gyógyszert. Mikor legközelebb jártam nála, rákérdezett, mi van a cukrommal, szedem a gyógyszert? Mondtam neki, hogy valami félreértés lehet, én nem vagyok cukorbeteg… Gyógyszert sem szedek rá.

„A cukorbetegek aránya sem változott az öt év alatt, 2014- ben is a lakosság 8%-a számolt be erről az egészségproblémáról. Az érintettek kilenctizede gyógyszert szedett, beleértve az inzulininjekciót is… A 65 évesek és idősebbek korcsoportjában a cukorbeteg férfiak és nők aránya kiegyenlítődik, ebben a korosztályban csaknem minden ötödik ember számolt be cukorbetegségről.”

 

 Magas vérnyomás

Gondolom mindenkinél mérik minden alkalommal a vérnyomását a dokik. Nálam egy alkalommal magas lett. Onnantól kezdve az orvosom úgy kezelt hogy magas a vérnyomásom. Erre is kaptam gyógyszert. Hetekig mértem itthon a vérnyomásosom és naplót vezettem. A vérnyomásom rendben volt. Ez a gyógyszer is fiókba került, soha sem szedtem belőle.

„Magasvérnyomás-betegségben szenved a 15 éves és idősebb lakosság közel egyharmada, a férfiak 29, a nők 34%-a…. a 65 évesek és idősebbek kétharmadának magasvérnyomás-betegsége van.”

 

Magas koleszterin

Ezt is *-al jelölte a laborvizsgálat…

„Magas koleszterinszint a népesség 11%-át jellemzi… Az életkor előrehaladtával egyre több embert érint, a 65 évesek és idősebbek csaknem negyedének magas a koleszterinszintje. Gyógyszert a betegek 76%-a szed.”

 

Súlyprobléma

Nagyon sokat fogytam, azonban még érzek magamon jócskán felesleget. Ma reggel 83,4 kg voltam. Két éve 132 kg körül. Akkor csak azt tudtam, hogy változtatnom kell. Két éve márciusban még nem tudtam, hogy mit is kellen pontosan csinálnom…

„Az átlagos magyar férfi 176,7 cm magas és 83,6 kg a testsúlya, míg egy átlagos magyar nő 163,5 cm magas és 68,3 kg a súlya. Az átlagos testtömegindex (BMI) a férfiaknál 26,7, a nőknél 25,6 volt. A 25 feletti érték a túlsúlyt jelzi, vagyis az átlag alapján a teljes felnőtt populáció vonatkozásában érzékelhető a súlyprobléma.”

 

 

MINDEN FAJDALMAM ELTÜNT !!!

Ahogy változtattam az életmódomom, az étkezésen, ahogy csökkent a súlyom, úgy tűntek el a fájdalmaim és tűntek el a *-ok a laborjelentésből.

 

 

SEMMIRE SEM SZEDEK GYÓGYSZERT !!!

Március végén meglátogatott egy proli-vírus (nem koronás). Napok óta fáradtnak éreztem már magam, éreztem, hogy valami bujkálhat bennem, be is iktattam épp pár fekvős pizsi-napot… Amikor is péntek éjjel nagyon erős hányás roham tőrt rám. Mivel még reggel is görcsben volt a gyomrom, időnként rázott a hideg, nejem hívta akit csak tudott: ügyelet, mentők. Megkérdezték tőle azt is, hogy milyen gyógyszert szedek? Meglepődtek a válaszon: semmilyent.

 

 

KIKERÜLTEM A KRÓNIKUS BETEGSÉGEKET!

Belátom, hogy nagyon figyelmetlen, sőt felelőtlen voltam. Most már tudom, hogy nem csak közel voltam hozzá, hanem valóban krónikus beteg voltam.

Most nagyon élvezem a tünet- és fájdalom nélküli 6X-es éveimet. Bízom benne, hogy nagyon sokáig így marad. Mindenesetre mindent megteszek érte.

 

REMÉLEM TAPASZTALATAIMMAL TUDOK NEKED SEGÍTENI

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr5715624200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása