egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Kudarcos időszak

2021. január 10. - Szabó Jozef

 

Elsőként is nagyon boldog új évet kívánok minden fogyni vágyónak, egészségre törekvőnek, sportolónak, tudatosan élőnek!

BUÉK 2021 !!!

kudarcos.png

 

A kudarcos időszak nem most az év végi ünnepekkel kezdődött, hanem még a nyáron. Visszakúszpott 5 kg. Erről már írtam az ősszel:

https://minusz50kg.blog.hu/2020/09/21/visszakuszott_5_kg_miert

 

Ezt követte a jojo szakasz. Amit leadtam pár hét alatt, az gyorsan vissza jött. Mivel pont 3 éve Karácsonykor döntöttem el, hogy "nem tudom hogyan, de lefogyok", most is arra gondoltam az év végével kezdem a változtatásokat.

Miért volt az a nagy elhatározás 2017 végén? Rettentően fájt a derakam és "a dokik nem gyógyítottak meg", azt mondták egy megoldás van: fogyjak le!

 

Lefogytam, elmúlt minden betegségem, tünetem. Erről bövebben itt írtam nemrég:

https://minusz50kg.blog.hu/2020/04/19/reszemrol_a_kronikus_betegsegek_kikerulve

 

Most csak pár kg jött vissza, mégis el kezdett egy hete úgy fájni a derakam, hogy ismét görbén járok és az éjjeleim is néha problémásak.

Tavaly több mint 1000 (ezer) kilométert lefutottam. Elkezdtem bringázni is, amikor nem futottam akkor intenzíven sétáltam. Mozgás hiányról tehát nem beszélhetünk.

Mi lehet az ok?

Összeszedem, hogy mik jutnak az eszembe, és amin lehet változtatok.

 

A jojo hatás már rég feltünt, és az okosmérlegem szerint a zsigeri zsírom semmit sem csökkent. Növelem  a mozgást, határoztam el. Pár napig fájt eléggé a torkom, nem mozogtam (kisebb torokfájás hónapok óta jelentkezget), Aztán belevettem magam. Itt az év vége:

mozgasok.png

 

Figyelem! A 41 km bringázás volt, nem pedig maraton futás!

 

A kedvenc könyvemnek elővettem az edzőkönyvét...

Minden évvel fiatalabb - Edzőkönyv - Légy edzett és szexi 50 fölött is

 

https://www.libri.hu/konyv/henry_s_lodge__md_chris_crowley_.minden-evvel-fiatalabb-edzokonyv-legy-edzett-es-szexi-50-folott-is.html

 

Elvégeztem két alkalommal a bemelegítő gyakorlatot (nem az edzést...) és alig bírtam menni a derékfájástól.

 

Az okok lehetnek.a derékfájásra és a jojo hatásra:

1. Hibás mozdulat a torna alatt.

2. Megfázott a derakam a bringázás közben illetve a torokfájás után még várnom kellett volna

3. Túlterheltem magam.

 

A bringázás és a nagy ritkán végzett funkcionális jóga és kézi súlyzózás közben jöttem rá arra, hogy az okosórám ezeket a mozgásokat egyáltalán nem veszi figyelembe. Mivel "lépést számol", nem tekinti mozgásnak és még csak kalóriát sem számol (pedig nő a pulzus)... Így elkezdtem nézni mobilon a kalória fogyásokat. Ebből egyből kiderült, hogy teljesen más 1,5 óra séta, 1,5 óra intenzív túra, 1,5 óra kocogás, 1,5 óra bringázás és 1,5 óra futás energia felhasználása.

  

kaloriak.png

Én pedig célnak azt tűztem ki, hogy a minimum mozgás a napi 8.000 lépés.

 

4. Nem a lépéseket kell számolni, hanem az elfogyasztott energiát.

 

Az étkezésembe visszajöttek olyan ételek és italok, melyek az elmúlt években szinte teljesen hiányoztak. Főként az év végén. Nézd az első ábrát, december közepén közel voltam már a 82 kg-ot jelző vékony vonalhoz!

Ez most nem teljes felsorolás:

Bejgli: cukor és fehér liszt

Szaloncukor: cukor és adalékanyagok

Tejeskávé: tej és kávé

Svéd tea: tej, feketea, rum, méz

Gesztenye nasi: tejben főtt gesztenye, méz, rum

Esti nasi: csoki pasztella, kakóbab töret, mazsola vagy datolya

Sör, bor, pezsgő és hasonlók

 

5. a nem kívánt italok-ételek felborították a szervezet egyensúlyát

6. a szervezetben a káros anyagok felhalmazódtak, és "túlcsordúlt" a pohár

 

Jogos a kérdésed: ha ilyen jól tudod mit hogyan kell csinálni (hiszen lefogytál 50 kg-t 12 hónap alatt...) akkor miért nem tartod be a saját sikeres szabályaidat?

 

Az ok amit úgy hivtam eddig is: káros sejtmemóriák kezelése.

 

Azt hogy miként kell ezt kezelni, az egyik kedvenc könyvem "söprésként" fogalmazta meg. A hasznos olvasmányok, filmek által érkező gondolatok, kisöprik a káros, berögzült gondolatokat, megszokásokat.

 

Így aztán elkezdtem újra információkat keresni a neten (úgy sem tudok most gyalogolni, pláne futni) és olvasni a Testkontroll II. könyvet.

Az első kiadást nagyjából 30 éve olvastam, a javasoltak betartásával le is adtam gyorsan pár kilót, azonban felhagytam valamiért a javasolt életmóddal.

 

Most pedig örömmel olvasom, hogy azt javasolják, amivel sikeres voltam az elmúlt években!!!

 

Néha lehet kapni antikváriumban.

Antikvár könyv - Testkontroll 2. - 1992 - Útmutató az emberi testhez

https://www.libri.hu/konyv/harvey_diamond.testkontroll-2-14.html

 

Mit csináltam a "seprés" helyett, a káros sejtmemóriák kezelése helyett? Sajnos egyre többször ragadtam a TV előtt vagy néztem pihenésképpen filmet. Közben megkívántam valami esti nasit.

 

7. A káros sejtmemóriák kezelésének elhanyagolása

8. TV előtti és filmnézés közbeni tespedés

 

Az életvitel egyensúlyával is gond volt. Időnként sokat kellett a munkahelyem utazni-dolgozni, határidőre kellett összekészíteni valami devizahiteles anyagot (ilyenkor általában elmaradt a mozgás). Egyre gyakrabban előtérbe került a kávé és az energia biztosítás céljára csoki, vagy csoki pasztella. Gyakran csodálkoztam, hogy miért nem alszom éjjel rendesen? Hiszen mindíg is jó alvó voltam...

Most az olvasás során tudtam meg, hgy a csokoládé is tartalmaz koffeint...

9. Kiegyensúlyozatlan életmód

 

Valószínüleg soha nem tudom meg, hogy a felsorolt 9 gyanu közül melyik milyen mértékben hatott rám. Ugyanis most visszatérek a bevett és sikeres életmódomhoz. Nem egyesével hagyom el a gyanított hibákat, hanem egyszerre.

 

10. Keveset írtam a bolgba, elmaradt az önmotiválás

 

Szóval hamarosan olvashattok arról, hogy én hol tartok. Én pedig figyelem a neten a többi sikeres fogyót, mert mint látom, egyáltalán nem vagyok egyedül.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr6916383484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása