egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Út - Kitérő - Ösvény

2021. november 20. - Szabó Jozef

 

osveny_kep.png

 

Miért kerültem kórházba augusztus végén?

(Nyugi, semmi baj)

 

A közvetlen előzmény, hogy bekerekeztem a másnapi félmaraton rajtszámáért – utána meg kipróbáltam a Nagykörúti kerékpársávot. Nagyon laza tekerés volt – sok megállással, pihenéssel.

 

img_20211120_191923.jpg

 

Délben hazaérve megettem a szokásos zabkásámat ebédre és fekve - félig fekve filmet néztem, laptopon dolgozgattam, lazultam. Négy körül felálltam, hogy induljak a konyhába ebédelni. Óriási görcs állt a bal combomba! Soha nem volt még itt görcsöm. Kissé émelyegtem. A nejem szerint rövid időre elájultam. Aztán elkezdett rólam dölni a víz. Ijesztő volt!

A mentőorvos mért EKG-t, konzultált telefonon egy kardiolósussal, aki mondta hogy ez nem szívinfarktus, hanem valószínűleg  vagotónia. A Jahn Ferenc kórházban magas szintű kezelésben – vizsgálatban volt részem. Nagyon figyelmesek és segítőkészek voltak. Ezúton is köszönöm! Legalább 4 órán keresztül voltam készülékre kötve. A szívem teljesen rendben. Sport szívem van! A kétszeri vérvétel sem mutatott ki semmit. Nem volt sem tüdő embóliának, sem szívinfarktusnak jele. Szerintük is vagotónia.

Másnap kihagytam a félmaratont.

Azóta voltam ismét kardiológusnál, semmi baj a szívemmel. Voltam nyaki ultrahangon, nincs káros elváltozás. Mentem ismét laborba – csak a koleszterin magas kicsit.

 

Távolabbi előzmény.

Tavasszal éreztem, hogy szív környékén van valami érdekes érzés, nem fájás, nem szúrás csak valami izéféle. Vakcina vagy vírus? Ki tudja? Kértem beutalót kardiológusra, de 2 hónap múlva épp vidéken kellett dolgoznom. Visszafogtam a mozgást – pár kiló feljött.

Aztán nyáron már óvatosan elkezdtem edzeni. Futás, kerékpár és úszás. Próbáltam felkészülni a nevezett versenyekre. Az életmódomon lazítottam. Lángos, sült hal, sör, fagyi – nem sorolom. Gondoltam belefér.

 

Időben visszatérve… Már teljesen túl voltam a kórház utáni óvatosságon, kezdtem mozogni. Az okosórámon be volt állítva a 100-as pulzus. A lehető legnyugisabb helyzetekben is jelzett. Könyv olvasás fekve, tv nézés (nyugis film), vezetés (semmi vészhelyzet). Laza séta közben pulzus 110 körül. Nem mertem intenzív mozgást bevállalni.

Aztán ez a tünet is kezdett csökkeni. Élveztem hogy túl vagyok rajta, újra a régi vagyok amikor felső légúti tünetek jelentkeztek, fáradtság, enyhe szédülés időnként. Sport stop! Vakcina vagy vírus? Ki tudja? Étvágyam viszont volt. Érdekes módon a jobb könyököm kezdett fájni. Soha sem volt vele gond. Nem foglalkoztam vele…

 

Már teljesen túl voltam ezen is, kezdtem mozogni újra, amikor a derekam úgy el kezdett fájni, hogy alig bírtam mozogni. A fagyi visszanyalt. Az elméletem szerint a „káros anyagok” felgyülemlettek a szervezetemben. Sok fekvés és jó étvágy. Mozgás semmi. Azért kezdtem fő indokként az életmódomon változtatni, mert a derékfájásom évek óta kínzott. Elkeserítő volt – vissza jött, amiről azt hittem, végleg megszabadultam.

Egészen 96 kg-ig visszahíztam! Az elért 82 kg-tól elég messze van…

Pár napja kezdtem újra mozogni. Ez a mai kocogás:

 

img2021-11-20-10-05-29-715_1.jpg 

img_20211120_183931.jpg

 

img_20211120_101845.jpg

 

img_20211120_101928.jpg

 

Volt benne 4 kör (2 km) föl-le, ez látszik a pulzuson.

 

 

img_20211120_184032.jpg

 

Mi volt az alap-gond, ami miatt mentő vitt kórházba?

Sok-sok kérdést kaptam. Mivel nincs semmi bajom, kiderült: nem ittam eleget! Ott volt a kulacs a bringámon, ám nem ittam. Miért????

Mindig szoktam inni, tudom hogy fontos.

Az lehet a háttérben, hogy az intenzív mozgás (+munkahely +devizahiteles ügyeim) miatt fáradt voltam és nem figyeltem magamra. Vagatónia.

 

Amióta írom ezt a blogot, emlegettem hogy egy utat ismertetek. Az út, az utam, ami az enyém. Ez ami talán másnak is lehetőség lehet.

Letértem erről az útról. Azt hittem, még az úton vagyok. Ám kitérőt tettem.

Amin végig mentem sikeresen az nem út volt, hanem ösvény.

 

(folyt köv)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr2515267350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása