egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Mozgás !!!

2019.02.24.

2019. február 24. - Szabó Jozef

Éveken keresztül elég mozgásszegény életmódot folytattam. Persze voltak törekvéseim - amiket be is tartottam. Legalább 7-8 éve nem használok liftet, a -2 emeleti mélygarázsból gyalog megyek fel a +3 emeleti irodába. Itthon a posta és a nagy ABC-k oda-vissza sétálva 1-1 órát tesznek ki. Időnként rászántam magam arra, hogy sétáljak 1-1 órácskát a Péterhalmi-erdőben.

Mindez azonban kevés volt!

Ugyan 2017 karácsonyára megleptem magam egy komplett sport ruházattal (melegítő, póló, pulcsi, tornacipő, zokni), azonban csak a nyár elején kezdtem el a rendszeres mozgást.

Ma értem el egy korábban elképzelhetetlen szintre. 12 km kocogás, 1 óra 50 perc alatt.

 

12_km_01_foto.png

 

Nagyon jó, hogy a helyben élő igazi futók szerveznek futó eseményeket. Pl. a nemzetközi Yours Truly futáshoz kapcsolódva.

Köszönöm a szervezést!

 

 

Egy szakasz két körből állt. A nagyobb 3 km, a rövidebb 2 km hosszú.

Ma lekocogtam két szakaszt és egy kis kört. Így jött ki a 12 km.

 

palya_01.png

 

A kisebb kör a tornakör.

 

palya_02.png

 

https://www.relive.cc/view/e1259614972

 

Január végén a Yours Truly futáson 5 km-t vállaltam (egy nagy és egy kis kör). 44 perc kellett hozzá.

 

Tavaly nyár elején a mozgásom a kisebb körön kezdtem. Első időszakban épp elég volt, hogy végigsétáltam. Otthonról indulva egy kör, majd hazasétálva pont 40 perc volt. 132 kg-os súlyommal gondolni sem mertem arra, hogy fussak.

Amikor már könnyen ment a séta, gyorsítottam a tempót (szaporábban szedtem a lábaimat) és növeltem a távot két körre.

Hónapok elteltével vállalkoztam arra, hogy "fussak". A tornakörön vannak állomások - ezek a támpontok. Két torna állomás között kocogtam, aztán két állomás közt sétáltam. Ezt követte egy újabb kocogás - és így tovább.

Hetek teltek el, hogy arra vállalkozzam, hogy egyben fél kört lefussak.

 

Mindig azzal kezdtem és kezdem ma is, hogy "bemelegítek". Nem néztem még utána hogyan kell, azt csinálom ami iskolás koromból megmaradt bennem.

 

A héten Nagykanizsán beszélgettem két munkatársammal akik rendszeresen futnak már évek óta. Figyelmeztettek, hogy a bemelegítést soha ne hanyagoljam el.

Javasolták, hogy vegyek terep futó cipőt, mert ez kíméli a térdet, a bokát, talán még a derakamat is.

 

Mivel ma futottam első alkalommal 12 km-t és 10 km-t is csak egy hete sikerült (szombaton is, vasárnap is), valóban rászánom magam hamarosan megfelelő lábbeli vásárlására. Nagyobb táv futásához "megérdemlek" igazi terepes futócipőt!

 

Ma úgy 7-8 km környékén éreztem, hogy a lábam nem érzi már jól magát. Mivel a jelzés nem erősödött, nem kellett felfüggesztenem a kocogást.

 

Fél éve a netem próbáltam a futásról tájékozódni:

Mi a különbség a kocogás és futás között? Futásnak a legalább 8km/h vagy annál gyorsabb iramot nevezzük, míg a kocogás a 8km/h alatti tartományba esik. Az intenzív gyaloglótempó kb. 6km/h-s sebességet takar. Az elégetett kalória nem csak a futási sebességtől függ, hanem testtömegünktől és természetesen edzettségi szintünktől is függ

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/8595/kocogas-es-a-futas-hatasa-a-szervezetre
Mi a különbség a kocogás és futás között? Futásnak a legalább 8km/h vagy annál gyorsabb iramot nevezzük, míg a kocogás a 8km/h alatti tartományba esik. Az intenzív gyaloglótempó kb. 6km/h-s sebességet takar. Az elégetett kalória nem csak a futási sebességtől függ, hanem testtömegünktől és természetesen edzettségi szintünktől is függ

Részletek: https://www.webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/8595/kocogas-es-a-futas-hatasa-a-szervezetre

"Mi a különbség a kocogás és futás között? Futásnak a legalább 8km/h vagy annál gyorsabb iramot nevezzük, míg a kocogás a 8km/h alatti tartományba esik. Az intenzív gyaloglótempó kb. 6km/h-s sebességet takar. Az elégetett kalória nem csak a futási sebességtől függ, hanem testtömegünktől és természetesen edzettségi szintünktől is függ..."

https://www.webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/8595/kocogas-es-a-futas-hatasa-a-szervezetre

 

"Futónak tekinthetünk minden olyan kezdő és amatőr futót, aki fél órán keresztül képes egyenletes tempóban megszakítás nélkül futni."

http://www.futas.net/cikkek/kocogas-futas-edzes-kezdoknek.php

 

"Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája"

"A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!"

https://www.webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/7466/kezdo-futok-hibai

 

Ideje mindent újra olvasnom, feleleveníteni a korábban olvasottakat - és összevetni a tapasztalataimmal.

 

Mivel ma hideg volt, duplán öltözködtem. A vastag melegítő alsó alatt volt egy vékonyabb melegítő is. Két pár zokni, három vékony póló (mind csurom vizes lett). Pulcsi és melegítő felső. Vittem egy plusz melegítő felsőt is, amit a futás végén vettem fel.

 

Örülök, hogy jön a tavasz és hosszabbak a nappalok. Így munka után is tudok majd az erdőbe menni. Ha nem érek haza időben, akkor az erdő szélén sétálok földes úton, mivel itt van közvilágítás. Itt viszont nem szeretek kocogni, mert nagyon hepe-hupás.

 

Naponta egy óra mozgást "igényelek". Ha ez elmarad, akkor a következő napokban bepótolom.

 

 

  

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr3814649483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása