egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Négy hét étkezése és mozgása - 3. (befejező) rész

2020. május 18. - Szabó Jozef

3_00_kep.jpg

 

 

Az előzmények és az első két rész:

 

https://minusz50kg.blog.hu/2020/04/26/negy_het_etkezese_es_mozgasa_1_resz

 

https://minusz50kg.blog.hu/2020/05/08/negy_het_etkezese_es_mozgasa_2_resz

 

Egy éve már annak, hogy lefogytam 50 kg-ot (12 hónap alatt). Azóta is tartom a súlyom: 82 kg környékén. Ezt az évfordulót azzal ünnepeltem meg, hogy 4 hétig vezettem a naplóm. Nem hittem volna, hogy így fogom élvezni. Remélem, találtok használható elemeket a beszámolóimban.

 

 

Megismétlem, nem vagyok szakember. A most következő listát semmiképpen se vegyétek szaktanácsadásnak. Ez továbbra is egyfajta élménybeszámoló, napló…

 

 

május 8. péntek

reggeli: böjt

ebéd: böjt

vacsora: mákos zabkása

nasi: keksz és csoki

mozgás: 12 km futás  –  egész nap összesen 24.370  lépés

Első étkezésem az előző napról megmaradt mákos zabkása volt. Ezt követet a futás.

A futás után datolya kekszet készítettem, a fele csokis lett, a többi kókuszos. Semmi cukor – természetesen. A csokit mézzel ízesítettem. Ami nem került fel a kekszre, abból mogyorós csoki lett.

 

  3_01_kep.jpg

 

 

május 9. szombat

reggeli: 2 körte

ebéd: tejbepapi

vacsora: kelkáposzta főzelék

mozgás: 19 km kerékpározás  –  egész nap összesen 10.168  lépés

Kecsketejben főztem a tönköly darát. A főzelék nem kapott sem rántást, sem habarást. Kelkáposzta, krumpli és kevés hagyma… na és fűszerek.

Az elmúlt negyed évszázadban összesen nem tekertem annyit, mint a mai nap. A bicaj több mint 30 éves 10 sebességes Csepel versenykerékpár. Valójában a feleségemé… A sajátomat pár éve eladtam, mivel úgy gondoltam (jóval több voltam mint 130 kg), hogy én már soha sem fogok bicajozni. Főleg nem ilyen kemény bicajjal.

A bicajozás nem számít bele a megtett lépésekbe!

 

 

3_02_kep.jpg

 

 

május 10. vasárnap

reggeli: 3 alma

ebéd: zabkesz, csoki és magok

vacsora: lencse tojással

nasi: velős kenyér később datolya csokival

mozgás: 4 km futás  –  egész nap összesen 8.864  lépés

A mai nap nem a tervek szerint alakult. Közbe jött egy „családi program”, küzdelem hangya invázióval… Aztán jött hozzá más házi-feladat is.

Így zabkása helyett a maradék kekszet és csokit ettem meg. Mivel kevés volt, mogyoróval és mandulával egészítettem ki.

A vörös lencse és a főtt tojás perceken belül kész. Így főzés nem von el időt a fontosabb munkáktól.

A délelőttre tervezett húsleves főzés így késő délutánra maradt. A velőt képtelenség eltenni másnapra, így „esti nasi” lett belőle. A kenyér és a tv-nézés miatt „kénytelen voltam” egy kevés datolyát is elmajszolni csoki pasztillákkal.

A mozgás lényegesen kevesebb lett, mint a tervezett. Van ilyen, az élet áthúzza a legszebb terveket is.

 

 

 

május 11. hétfő

reggeli: narancs

ebéd: aszaltszilvás, fahéjas zabkása később kávé lekváros kenyérrel

vacsora: marhahúsleves és sült csirkeszárny

nasi: jégkrém és később datolya csokival

mozgás: egész nap összesen 8.405  lépés

A vidéki utam elhúzódott, mivel a levest nem vittem magammal, elővigyázatosságból („ne halljak éhen” ha nem érek 16:00-ig a leveshez) ittam egy vizes kávét és a magammal vitt kenyeremre kentem a saját készítésű birsalma lekvárból. Ez a lekvár cukor helyett mézzel készült és nincs benne semmi tartósítószer. Valójában egy rossz beidegződés (lásd: káros sejtmemória) kezdett kialakulni bennem: hosszabb vezetés során, délután kávét „kell innom” és édességet „kell hozzá ennem”.

Levest jellemzően nem eszem (az „étkezés során nem iszom vizet” alapján), ha mégis akkor sűrű állagút. Jelen esetben sok-sok zöldség és hús, kevés lötyi. A csirkeszárnyhoz salátát ettem (nyersen, sem ecet sem citrom, sem semmi más…).

Egy másik beidegződést is megfigyeltem: ha húst eszem, akkor utána „csokit kívánok”.

Elsőként vásárlás során csábított el egy pisztáciás pálcikás jégkrém. Idén még nem ettem sem jégkrémet sem fagyit, sem hasonlót. Egész ízletes volt… Után „csupán összehasonlítás miatt” ettem a kedvenc házi édességemből: datolya csokival. A datolya nem cukrozott és nem vegyszerrel szárított. A neten szoktuk rendelni, ha mód van rá, akkor király-datolyát. A csoki pedig, 100%-os adalék- és cukormentes étcsoki pasztilla. A kettő együtt fenséges!

 

 

 

május 12. kedd

reggeli: 2 kisebb avokádó

ebéd: kenyér tejföllel

vacsora: párolt borsó zöldségekkel

nasi: kakós méz kiegészítőkkel

mozgás: 10 km futás  –  egész nap összesen 17.958  lépés

Avokádót pár hónapja ettem életemben első alkalommal. Valami cikkben kimondottan a futóknak ajánlották…

A kis kertünkben terem menta. Megnéztem a neten, hogy mire lehet használni. Az angolok borsó püréhez keverik. Én most nyersen rágcsáltam a vajon párolt borsóhoz.

Lányomtól kaptunk ajádékba házi füszerkeverék kollekciót. A zellert vajon sütöttem és a Provence keverékkel ízesítettem. Ez a keverék is adalékanyag mentes.

Mivel ismét gombócot éreztem a torkomban. Fahéjas-kakaós mézet eszegettem filmnézés közben. Kiegészítve kevés datolyával és csokipasztillával.

 

 

3_03_ujkep.jpg

 

 

május 13. szerda

reggeli: egy grapefuit és egy narancs

ebéd: kukorica kása lekvárral

vacsora: juhturó züldségekkel

nasi: méz dióval

mozgás: 20 perc súlyzózás, 2 km futás  –  egész nap összesen 8.688  lépés

Lehet hogy tegnap sok volt a futás, ma alig bírtam 2 km-t lekocogni. Az is lehet, hogy bújkál bennem vírus vagy bacilus. Talán a méz és a dió segít.

 

 

3_04_ujkep.jpg

 

 

május 14. csütörtök

reggeli: három alma

ebéd: rántotta sült zöldségekkel

vacsora: pászka humusszal és padlizsán krémmel

mozgás: 5 km futás  –  egész nap összesen 9.521  lépés

Vajon készült a rántotta is és a zöldségek is. Lila újhagyma, paradicsom, erős paprika (az erét kiszedtem, mert nagyon erős volt)

Pászkát ma sütöttem első alkalommal. Eddig két-három évente, ha vettem egy-egy alkalommal. Humuszt és padlizsán krémet egyszer-egyszer már készítettem.

 

 

3_05_ujkep.jpg

 

3_08_kep.jpg

 

 

május 15. péntek

reggeli: narancs

ebéd: mazsolás mákos zabkása

vacsora: disznósajt, sült szalonna zöldségekkel

nasi: csokis körtés köles torta

mozgás: egész nap összesen 8.894 lépés

Tortát nem sütöttem szerintem még soha, piskótát is talán csak 2-3 alkalommal. Ez a kölestorta gondolat már rég izgatott. Nagyon bejött. Épp csak picit akartam este megkóstolni… Nem sok maradt másnapra!

 

 

3_09_kep.jpg

 

3_06_kep.jpg

 

3_07_kep.jpg

 

 

május 16. szombat

reggeli: 3 alma

ebéd: csokis körtés köles torta hosszú kávéval

vacsora: paprikás krumpli savanyú káposztával

mozgás: egész nap összesen 9.150 lépés

Este nekiálltam kenyeret készíteni.

 

 

3_10_kep.jpg

 

3_11_kep.jpg

 

 

 

május 17. vasárnap

reggeli: banán

ebéd: vajas kenyér tejjel

vacsora: káposztás hús

nasi: kecskesajt vörösborral

mozgás: 21 km futás  –  egész nap összesen 29.234 lépés

Reggel kisütöttem a kenyeret. Utána lefutottam a Riska félmaratont az erdőben.

Futás előtt banánt ettem. Futás közben szintén banánt majszoltam majd saját „sport szeletet”. Ez datolya összeturmixolva vizzel és jön bele: kakaó, chia-, len-, kender- és szezámmag, kókusz reszelék, csoki pasztilla, fenyőmag és napraforgómag.

A kenyerem teljes mértékben teljeskiörlésű Király lisztből készült, a liszt vásárlásakor kaptam kovászt is. Így az alábbi útmutató alapján készült a kenyér:

 

 

Gép helyett minden megmunkálást kézzel végeztem. Nagyon-nagyon élveztem a kenyér készítést. Óriási élmény izgulni, hogy milyen lesz, majd megkóstolni...

 

Kolozsvári szalonnát és füstölt tarját savanyú káposztával roggyantattam össze.

Jól esett a futás után lazítani egy kis vörösborral.

Jól illett hozzá később a kecskesajt.

 

 

 

3_12_kep.jpg

 

 3_13_ujkep.jpg

 

 3_14_kep.jpg

 

Most jöjjön az összesítés!

 

Mit értem el 4 hét alatt?

 

Változott-e valami?

 

 

 

3_15_kep.jpg

 

 3_16_kep.jpg

 

3_17_kep.jpg

 

 

A félmaraton előtt pár nappal elkezdtem a sejtjeimet „felhízlalni”, hogy legyen energiám futni…

 

 

Nekem ez az új életmód nagyon bejött. Folytatom…

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr8115706328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása