egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

Négy hét étkezése és mozgása – 2. rész

2020.05.07.

2020. május 08. - Szabó Jozef

2r_kep_00.png

 

Az előzmények és az első rész:

 

https://minusz50kg.blog.hu/2020/04/26/negy_het_etkezese_es_mozgasa_1_resz

 

 

Megismétlem, nem vagyok szakember. A most követő listát semmiképpen se vegyétek szaktanácsadásnak. Ez továbbra is egyfajta élménybeszámoló, napló…

 

 

április 27. hétfő

reggeli: 4 kivi

ebéd: vajas kenyér csokis tejjel

vacsora: túró zöldségekkel

mozgás: 20 perc súlyzózás - 4 km futás  –  egész nap összesen 10.453 lépés

A kivit héjastól eszem. A héjában ugyanis hasznos anyagok vannak. Érdemes alaposan dörzsölve mosni…

Éveken keresztül az egyik kedvenc reggelim a kakaós csiga volt zacskós kakaós tejjel (…na és a túróstáska). Mivel maradt saját tejcsokim, gondoltam: összekeverem kecsketejjel. Azonban a tej forrás után összefutott. Otthon csak bio konzerv kókusztejet találtam, így ezt használtam most kivételesen.

A „magtejeket” egyáltalán nem használok. nemcsak drágák, hanem tele vannak adalékanyagokkal, és jelentős részt vízből vannak.

A kenyér természetesen kovászos és adalék mentes, ugyanúgy mentes minden adaléktól, mint a liszt. Természetesen a kenyér teljes kiőrlésű és (szerintem kevésbé ismert) királylisztből készült. Ez a liszt nem a megszokott, agyon nemesített fehér liszt, hanem egy 30 éves magyar fejlesztés eredménye. Lásd:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kir%C3%A1lyb%C3%BAza

https://keol.hu/kecskemet-bacs/arus-portrek-a-piacrol-kiraly-roland

http://csaladellato.hu/

 

Nagyon ritkán sütök kenyeret, mivel kapok a piacon… Inkább pogácsát sütök (erről az első részben írtam).

A dietetikus javasolta, ha kevesebb húst eszem, akkor egyek több tejterméket. Most a juhtúró mellett megláttam a kecsketúrót is a piacon. Na, ilyen túróról még csak nem is hallottam!

 

 

2r_kep_kicsi_01.png

 

 

április 28. kedd

reggeli: 2 narancs 2 mandarin

ebéd: zsíros kenyér

vacsora: busa salátával

mozgás: 6 km futás  –  egész nap összesen 10.547  lépés

A fagyasztott- felengedett kenyeret nem nagyon kedvelem. Inkább eszem több napon keresztül egyre szikkadtabb kenyeret, aztán csak a lehető legkevesebbet fagyasztom le.

A zsír a sült oldalasból származik. Természetesen lila hagymával és erős paprikával.

Egy kevés hal maradt még vasárnapról. Tőkehalmáj konzervvel egészítettem ki.

Délután ittam citromfű gyógyteát. Kivételesen nem víz…

Ha még nem írtam volna, annyi étkezésem van egy nap, amennyit leírok. Semmi nasi, semmi csipegetés (általában)… Éjszaka sem osonok be a spájzba…

 

  

április 29. szerda

reggeli: 1 grafuit és 1 narancs

ebéd: mákos zabpehely mazsolával

vacsora: krumplifőzelék (2x)

mozgás: 4 km futás  –  egész nap összesen 9.241  lépés

Elég sokat járok vidékre. Ilyenkor mindig viszem magammal az előkészített ételt adagomat. Mikor hazaértem rájöttem, hogy a maradék krumpli főzelék már „nagyon-nagyon kevés”. Így megettem.

Utána persze alig tudtam lekocogni pár km-t…

 

 

2r_kep_kicsi_02.png

 

 

április 30. csütörtök

reggeli: 1 nagy körte

ebéd: gombás rántotta

vacsora: tojásosnokedli fejessalátával

nasi: keksz

mozgás: egész nap összesen 8.904 lépés

Gondolom a tojásosnokedli mindenkinél szerepel a tavaszi ételek között. Teljés kiőrlésű tönköly lisztből a színe kevésbé fehér… Ezt soha sem bírom abba hagyni.

Vacsora után ittam csalánlevél teát.

Ma pihenek, az elmúlt napokban rettentő „gyengén” futottam. Úgy fogom fel, hogy pihenést kér a szervezetem.

Este sütöttem banános-zabpelyhes kekszet. Abból a célból, hogy másnap viszem magammal túrázni. Sütés után kis darabokat törtem le mindháromból. Aztán nem várt, nem tervezett módon az összeset felfaltuk nejemmel. Lássuk be, nem minden alakul mindig a tervek szerint.

 

 2r_kep_03.png

 

  

2r_kep_04.png

 

 

május 1. péntek

reggeli: böjt

ebéd: 3 banán később pogácsa

vacsora: sült csirke comb salátával

nasi: keksz

mozgás: 25 km túra  –  egész nap összesen 34.141  lépés

Egy éve értem el az 50 kg mínusz célomat. Akkor így számoltam be róla:

 

Az évforduló tiszteletére és a majális miatt egy hosszabb túrát terveztem a „közeli” Keresztúri erdőbe (gyalog alig 6 km-re van). A terv 4-5 óra volt, azonban 6 óra lett belőle, mivel nehezen találtam rá, hogy merre kell hazafelé indulni az erdőből. A GPS nehezen jelzett, a mobilom kezdett lemerülni és így kímélő üzemmódra kapcsoltam, végül a Google Maps-on beállítottam célnak az „Otthont”. Nem vettem észre sokáig, hogy az erdőben lévő tájékoztatókon az észak „lent van”.

10-kor éhgyomorral indultam, vittem magammal banánt, pogácsát és sört. 16 órakor értem haza, ekkor ettem meg a csirkét. Ehhez is járt egy kis sör. Előtte egy kupica meggypálinka

Elkezdett tv nézés közben mocorogni bennem a gondolat, hogy a kekszet meg kellene ismételni. Sikerült jobbat sütnöm, mint előző nap. Már óvatosabb voltam, figyeltem rá, hogy maradjon belőle.

Egy hosszabb túra már rég a terveim között volt. Megpróbálom havonta (sör nélkül) megismételni.

 

 2r_kep_05.png

 

 

2r_kep_06.png 

 

 

május 2. szombat

reggeli: 3 alma

ebéd: keksz tejszínes kávéval

vacsora: krumpli zöldségekkel

mozgás: 7 km futás  –  egész nap összesen 11.264 lépés

A főtt krumplit, sárga- és fehérrépát vajon egy kicsit megpirítottam, így sokkal gusztábban néz ki, és jobb íze van. A mustár jól illik hozzá.

 

 

 2r_kep_0en.png

 

 

május 3. vasárnap

reggeli: egy körte

ebéd: palacsinta lekvárral

vacsora: krumpli zöldségekkel

nasi: csoki

mozgás: 20 perc súlyzózás - 9 km futás  –  egész nap összesen 23.199  lépés

A palacsinta tejmentes. A tojást kis sóval felverem, öntök hozzá vizet, majd apránként teljes kiőrlésű tönkölyliszttel sűrítem. Kókuszzsíron sütöttem ki. Tavaly készült saját fügéből a lekvár, cukor nélkül, gyömbér darabkákkal. A díszítés szárított tőzeg áfonya.

A tegnapról maradt krumpli most zellert kapott. Vaj és olíva olaj keveréken átpirítva.

Este kivételesen krimit néztünk, ahogy szokott lenni film nézés közben megjött a nasi-étvágy. A saját étcsokit aszalt vörösáfonyával és kakaóbab törettel egészítettem ki.

 

 2r_kep_07.png

 

 

 

május 4. hétfő

reggeli: 3 narancs

ebéd: mákos vörösáfonyás zabkása

vacsora: gombás rizs később kenyér kefirrel

mozgás: egész nap összesen 10.444 lépés

Szinte mindig barna rizst használok. Vegyes erdei gombakeveréket találtam a fagyasztóban… Vasárnap előre megfőztem mindent, mivel vidéki munkavégzésre készültem.

Délutáni bevásárlás közben úgy „gondoltam” hogy kevés volt a gombás rizs (keveset csomagoltam), viszont későn érek haza, hogy a maradékot megegyem. Így bolti „ipari terméket” vettem és ettem. Teljes kiőrlésű „bio cipó” és kaukázusi kefir. Ez esetben nem sikerült kezelnem a „káros sejtmemóriákat”.

A cipó hatására megjött az étvágyam, így a maradék csokis kekszet elvittem magammal sétálni…

 

  

május 5. kedd

reggeli: 2 banán

ebéd: gombás rizs kenyérrel

vacsora: resztelt sertésmáj savanyú káposztával

nasi: méz+

mozgás: 2 km futás  –  egész nap összesen 8.501 lépés

Kevés gombás rizs maradt, fagyasztóból kivett kenyérrel kiegészítettem.

Nem volt jó ötlet májjal belakmározva elkezdeni futni (három órával étkezés után is korai volt)… Alig bírtam lenyomni két km-t. Közel egy órát kellett még utána sétálnom, hogy a napi lépésszámom meglegyen.

Mivel néha gombócot érzek a torkomban, lehet hogy valami vírus-baci bujkál bennem. Ezért lefekvés előtt két gerezd fokhagymát és ekkora méretű gyömbért faldaraboltam és mézzel elkevertem. Lassacskán bekanalaztam. Ez a méz+.

 

  

május 6. szerda

reggeli: fél grapefruit és két mandarin

ebéd: zöldséges omlett

vacsora: resztelt sertésmáj sült szalonnával

mozgás: 20 perc súlyzózás, 30 perc szoba bicikli, 4 km futás  –  egész nap összesen 9.413  lépés

Megpirítottam egy fej lila hagymát és egy szárzeller darabot. Természetesen teljes kiőrlésű tönkölylisztet használtam.

Mivel kevés máj maradt, sütöttem hozzá kolozsvári szalonnát.

Tanulva a tegnapi kudarcból. ma a futással megelőztem a májat. Lényegesen fürgébb voltam…

A bicajozást viszont jól bírtam vacsora után két órával…

  

2r_kep_08.png

 

2r_kep_09.png

 

május 7. csütörtök

reggeli: két alma maggal

ebéd: mákos mazsolás zabkása

vacsora: indiai zöldség körettel

nasi: datolya+

mozgás: 8 km futás  –  egész nap összesen 14.887  lépés

Csak két kis alma volt itthon – így kiegészítettem földi mogyoróval.

Garam masalával melegítetten fel a tegnapi főtt zöldség maradékát, a köret pedig hozzá köles és hajdina volt.

A télen a kedvencem lett a király datolya. Főleg csokipasztillával és kakaóbabtörettel szeretem. Ez a datolya+ nasi.

 

  

2r_kep_10.png

 

 

Vége a második résznek… ám ne ess kétségbe, mert

 

folytatása következik!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr1915669648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása