egy sikeres életmódváltozás folyamata

50 kg minusz - egy év alatt

50 kg minusz - egy év alatt

KÁRTYATRÜKK a siker érdekében + méregtelenítés

2021. január 14. - Szabó Jozef

kartya_kep_0001.png

 

A „Kudarcos időszak” című bejegyzésemben próbáltam megkeresni a súlyom növekedésének, a jojó hatásnak, valamint a derékfájásomnak az okait. A lista után feltettem magamnak a kérdést:

„ha ilyen jól tudod mit hogyan kell csinálni (hiszen lefogytál 50 kg-t 12 hónap alatt...) akkor miért nem tartod be a saját sikeres szabályaidat?”

https://minusz50kg.blog.hu/2021/01/10/kudarcos_idoszak

 

A szabályok betartására találtam ki:

KÁRTYATRÜKK

 

Figyelem, hogy az összeírt szabályok közül egy nap hányat szegek meg. És egy pakli kártyából annyi lapot kihúzok.

Nagyjából egy éve az ételeket, italokat három csoportba sorolom: szabad, tiltott és „nem része a mindennapoknak”. Eldöntöttem, étellel, itallal nem jutalmazom magam és ha valamit nem eszem az sem valamiféle büntetés. Saját magam sem tartok be mindig minden szabályt, egyik könyvben sem volt ilyen jellegű elvárás megfogalmazva.

Tiltott étel ital esetén piros lapot húzok, a „nem része a mindennapoknak” étel, ital esetén más színű lapot. Ez tart egy hétig. A következő héten nem lapot húzok, hanem visszadugom a pakliba a lapokat. Így két hét elteltével kiválóan látszik, hogy jobban betartom-e a szabályokat, vagy sem. Az a jó, ha marad a paklin kívül lap…. Két hét után jelentkezni kell az eredménynek a mérlegen, a jobb mozgásban, a jobb közérzetben.

Két hét elteltével lehet újabb szabályokat elővenni, és bevezetni. Így aztán minden szabály rögzül. Ezzel a módszerrel minden nap értékeled, hogy mit ettél, ittál és tettél a siker érdekében, és egyben a szabályokat is ismétled.

Hétfőn este, amikor egy mozgalmas nap után hazaértem, szaloncukor és más édesség majszolása közben korholtam magam: épp tegnap írtam össze, hogy mire figyelek és lám már az első nap…

Kitaláltam aztán ezt a kártyatrükköt.

Hétfőn egyből négy lapot is kihúztam!

  1. sokat dolgoztam, nem volt egyensúly
  2. kimaradt a mozgás (a derékfájás nem szempont, nem mentség)
  3. esti nasi evés
  4. ipari étel fogyasztása

 

Ez utóbbit piros lappal jutalmaztam, mivel hirtelen úgy döntöttem, hogy minden szaloncukor, bolti csoki, nápolyi, műzli szelet stb átkerül a tiltott csoportba.

Amúgy az étkezésem teljesen rendben volt.

  9 óra      körte (4 db kisméretű)

12 óra     aszaltsárgabarackos, fahéjas zabkása

16 óra     párolt-sült alaszkai tőkehal, nyers kígyó uborkával, zellerrel, főtt brokkolival, zellerrel

 

Kedden és szerdán nem volt laphúzás. Sétáltam mindkét nap 5-5 km-t. Az étel is rendben volt…

Kedd este jutottam el a Testkontroll II. könyvben a méregtelenítéshez. Két részlet:

kartya_kep_02.png

 

kartya_kep_03.png

 

 Egyből elhatároztam, hogy kipróbálom. Így tegnap gyümölcsöt ettem. Leginkább bogyósakat:

  9 óra ribizli és erdei keverék

11 óra sárga barak

15 óra kiwi

18 óra körte

Ez után mentem sétálni az erdő mellé….

 

Ma a reggeli áfonya volt, az ebéd narancs lesz, délután pedig banán. A gyümölcsöket nem keverem sem mással, sem egymással.

Holnap már lesz zöldség is.Nyersen is és párolva. Utána lassan térek rá a nehezebb ételekre, valószínüleg zabkása és zöldséges barna rizs lesz...

 

Aki nem szereti a kártyát, az játszhat gyufaszálakkal.

 

KIHÚZOM A GYUFÁT

 

 

Ez az első méregtelenítésem. Kíváncsi vagyok a hatásra és arra, hogy az elszántságom elég erős-e? Merthogy csábítás mindig van. Nem is áll másból az élet, mint elszántság és csábítás.

A kínzó derékfájás friss emléke szerintem nagyon is növeli az elszántságot.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minusz50kg.blog.hu/api/trackback/id/tr6716388008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása